-
Nadlimitní čištění 2015
Moravskoslezský kraj bude i letos silnice čistit častěji
Vedení Moravskoslezského kraje stejně jako loni rozhodlo, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, budou častěji, než ukládá zákon, uklízet silnice. Byť to krajský rozpočet zatíží o 8 milionů korun.
Proto budou na vytipované komunikace v celkové délce 400 kilometrů, včetně těch, které nejsou ve vlastnictví Moravskoslezského kraje, (Frýdek-Místek, Frýdlant nad Ostravicí, Jablunkov, Třinec, Karviná, Bohumín, Český Těšín, Orlová, Rychvald, Havířov, Petřvald, Nový Jičín, Kopřivnice, Studénka, Opava, Hlučín, Vratimov, Šenov a Ostrava) vyjíždět zametací a kropicí vozy Správy silnic Moravskoslezského kraje ve čtyřech cyklech nad zákonný rámec. (Pozn.: Čistit komunikace nařizuje zákon dvakrát ročně.)
Nadlimitní čištění bude zahájeno poté, co skončí úklid komunikací po zimě, který ukládá zákon o pozemních komunikacích. První cyklus bude zahájen v půlce května, poslední skončí v říjnu. „Tímto opatřením dojde ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem komunikace pohybují nebo žijí v její blízkosti. Z minulého období víme, že zvýšenou intenzitou čištění ročně navíc smeteme zhruba 1400 tun prašných částic všech frakcí, které se tak už opětovným zvířením nedostanou zpátky do ovzduší.,“ uvedl moravskoslezský hejtman Miroslav Novák.
V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění jsou emise z automobilové dopravy (emise z výfuků a brzdových destiček) a prašnost z již usazených částic na vozovce. „Častější čistění silnic se jeví jako jedna z možností, jak eliminovat nečistoty na vozovce a minimalizovat škodlivé dopady na zdraví obyvatel. Proto byly pro častější čištění vybrány komunikace I., II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší, tedy v místech, kde jsou dlouhodobě překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10, jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel, a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniel Havlík.
K dosažení co největšího efektu jsou termíny nadlimitního čištění silnic sladěny s termíny úklidu, který zajišťují správci jednotlivých komunikací. Navazují tedy na úklidové práce, které provádějí města či obce. Roční rozpočet Moravskoslezského kraje na zvýšenou četnost čištění pozemních komunikací počítá s částkou 8 milionů korun.
V rámci nadlimitního čištění budou na vybrané úseky silnic na Karvinsku a Frýdeckomístecku nasazeny i nově nakoupené jednoúčelové dva čistící stroje, pořízené z dotace Státního fondu životního prostředí.
Termíny čištění nad rámec zákonných povinností:
1. cyklus 15. 5. – 4. 6.
2. cyklus 26. 6. – 16. 7.
3. cyklus 7. 8. – 27. 8.
4. cyklus 18. 9. – 8. 10.
-
NABÍZÍME STAVEBNÍ A ÚDRŽBOVÉ PRÁCE NA KOMUNIKACÍCH
- Čištění a hloubení příkopů
- Seřezávání krajnic
- Sečení podél komunikací
- Frézování pařezů
- Frézování a opravy vozovek
- Opravy vozovek finišerem (pokládka živičného povrchu)
- Vysprávky vozovek
- Vysprávky vozovek tryskovou metodou
- Zálivky spár
- Opravy a čištění vpustí
- Opravy a zřízení zábradlí a svodidel
- Čištění vozovek strojně i kropícími vozy
- Provádění zimní údržby místních nebo účelových komunikací
- Jednorázové posypy chemickými nebo inertními materiály
- Odstraňování sněhu traktorovou radlicí nebo frézou
Veškeré dotazy na možnosti provedení nabízených činností zodpoví: • Vedoucí středisek v jednotlivých okresech: Bruntál, Frýdek-Místek, Karviná, Nový Jičín, Opava • Nebo zasílejte na mailovou adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Opravy vozovek finišerem (pokládka živičného povrchu)
Čištění a hloubení příkopů
Seřezávání krajnic
Sečení podél komunikací
Frézování pařezů
Frézování a opravy vozovek
Vysprávky vozovek
Vysprávky vozovek tryskovou metodou
Zálivky spár
Opravy a čištění vpustí
Opravy a zřízení zábradlí a svodidel
Čištění vozovek strojně i kropícími vozy
Provádění zimní údržby místních nebo účelových komunikací
Jednorázové posypy chemickými nebo inertními materiály
Odstraňování sněhu traktorovou radlicí nebo frézou
-
Nadlimitní čištění 2017
Správa silnic Moravskoslezského kraje obdobně jako v minulých letech zajistila, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, častěji než ukládá zákon, čistily silnice. Ve finančním příspěvku na údržbu silnic organizace má zahrnutu potřebnou částku ve výši 8 mil. Kč.
Proto na vytipované komunikace II. a III. tříd (Frýdek-Místek, Frýdlant nad Ostravicí, Jablunkov, Třinec, Karviná, Bohumín, Český Těšín, Orlová, Rychvald, Havířov, Petřvald, Nový Jičín, Kopřivnice, Studénka, Opava, Hlučín, Vratimov, Šenov a Ostrava) o celkové délce 400 kilometrů, vyjely zametací a kropicí vozy Správy silnic Moravskoslezského kraje ve čtyřech cyklech nad zákonný rámec. (Pozn.: Čistit komunikace nařizuje zákon dvakrát ročně.)
Nadlimitní čištění bylo zahájeno ihned poté, co skončil úklid komunikací po zimě, který ukládá zákon o pozemních komunikacích. První cyklus byl zahájen v půlce května, poslední skončil v říjnu. Tímto opatřením došlo ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem komunikace pohybují nebo žijí v její blízkosti. Zvýšenou intenzitou čištění ročně navíc bylo zameteno více než 1300 tun prašných částic všech frakcí, které se tak už opětovným zvířením nedostanou zpátky do ovzduší.
V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění jsou emise z automobilové dopravy (emise z výfuků a brzdových destiček) a prašnost z již usazených částic na vozovce. Častější čistění silnic se jeví jako jedna z možností, jak eliminovat nečistoty na vozovce a minimalizovat škodlivé dopady na zdraví obyvatel. Proto byly pro častější čištění vybrány komunikace II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší, tedy v místech, kde jsou dlouhodobě překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10, jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel, a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy.
K dosažení co největšího efektu jsou termíny nadlimitního čištění silnic sladěny s termíny úklidu, který zajišťují správci jednotlivých komunikací. Navazují tedy na úklidové práce, které provádějí města či obce. Roční rozpočet Moravskoslezského kraje na zvýšenou četnost čištění pozemních komunikací počítá s částkou 8 milionů korun.
V rámci nadlimitního čištění byly na vybrané úseky silnic nasazeny i nové jednoúčelové čistící stroje, které Správa silnic Moravskoslezského kraje pořídila.Termíny nadlimitního čištění silnic:
1. cyklus 16. 5. – 3. 6.
2. cyklus 27. 6. – 15. 7.
3. cyklus 8. 8. – 26. 8.
4. cyklus 19. 9. – 7. 10.
-
Nadlimitní čištění 2018
Správa silnic Moravskoslezského kraje obdobně jako v minulých letech zajistí, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, budou častěji, než ukládá zákon, čistit silnice. Ve finančním příspěvku na údržbu silnic organizace má zahrnutu potřebnou částku ve výši 8 mil. Kč.Proto budou na vytipované komunikace II. a III. tříd (Frýdek-Místek, Frýdlant nad Ostravicí, Jablunkov, Třinec, Karviná, Bohumín, Český Těšín, Orlová, Rychvald, Havířov, Petřvald, Nový Jičín, Kopřivnice, Studénka, Opava, Hlučín, Vratimov, Šenov a Ostrava) o celkové délce 400 kilometrů, vyjíždět zametací a kropicí vozy Správy silnic Moravskoslezského kraje ve čtyřech cyklech nad zákonný rámec. (Pozn.: Čistit komunikace nařizuje zákon dvakrát ročně.)
Nadlimitní čištění bude zahájeno poté, co skončí úklid komunikací po zimě, který ukládá zákon o pozemních komunikacích. První cyklus bude zahájen v půlce května, poslední skončí v říjnu. Tímto opatřením dojde ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem komunikace pohybují nebo žijí v její blízkosti. Z minulého období vyplývá, že zvýšenou intenzitou čištění ročně navíc bude zameteno cca 1400 tun prašných částic všech frakcí, které se tak už opětovným zvířením nedostanou zpátky do ovzduší.
V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění jsou emise z automobilové dopravy (emise z výfuků a brzdových destiček) a prašnost z již usazených částic na vozovce. Častější čistění silnic se jeví jako jedna z možností, jak eliminovat nečistoty na vozovce a minimalizovat škodlivé dopady na zdraví obyvatel. Proto byly pro častější čištění vybrány komunikace II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší, tedy v místech, kde jsou dlouhodobě překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10, jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel, a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy.
K dosažení co největšího efektu jsou termíny nadlimitního čištění silnic sladěny s termíny úklidu, který zajišťují správci jednotlivých komunikací. Navazují tedy na úklidové práce, které provádějí města či obce. Roční rozpočet Moravskoslezského kraje na zvýšenou četnost čištění pozemních komunikací počítá s částkou 8 milionů korun.
V rámci nadlimitního čištění budou na vybrané úseky silnic nasazeny i nové jednoúčelové čistící stroje, které Správa silnic Moravskoslezského kraje pořídila v letošním roce.Termíny nadlimitního čištění silnic:
1. cyklus 16. 5. – 3. 6.
2. cyklus 27. 6. – 15. 7.
3. cyklus 8. 8. – 26. 8.
4. cyklus 19. 9. – 7. 10.
-
Nadlimitní čištění 2016
Silnice v Moravskoslezském kraji se budou i letos čistit častěji
Vedení Moravskoslezského kraje stejně jako loni rozhodlo, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, budou častěji, než ukládá zákon, uklízet silnice. Byť to krajský rozpočet zatíží o zhruba 8 miliónů korun navíc.
Proto budou na vytipované komunikace, včetně těch, které nejsou ve vlastnictví Moravskoslezského kraje (Frýdek-Místek, Frýdlant nad Ostravicí, Jablunkov, Třinec, Karviná, Bohumín, Český Těšín, Orlová, Rychvald, Havířov, Petřvald, Nový Jičín, Kopřivnice, Studénka, Opava, Hlučín, Vratimov, Šenov a Ostrava) o celkové délce 400 kilometrů, vyjíždět zametací a kropicí vozy Správy silnic Moravskoslezského kraje ve čtyřech cyklech nad zákonný rámec. (Pozn.: Čistit komunikace nařizuje zákon dvakrát ročně.)
Nadlimitní čištění bude zahájeno poté, co skončí úklid komunikací po zimě, který ukládá zákon o pozemních komunikacích. První cyklus bude zahájen v půlce května, poslední skončí v říjnu. „Tímto opatřením dojde ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem komunikace pohybují nebo žijí v její blízkosti. Z minulého období víme, že zvýšenou intenzitou čištění ročně navíc smeteme zhruba 1400 tun prašných částic všech frakcí, které se tak už opětovným zvířením nedostanou zpátky do ovzduší.,“ uvedl moravskoslezský hejtman Miroslav Novák.
V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění jsou emise z automobilové dopravy (emise z výfuků a brzdových destiček) a prašnost z již usazených částic na vozovce. „Častější čistění silnic se jeví jako jedna z možností, jak eliminovat nečistoty na vozovce a minimalizovat škodlivé dopady na zdraví obyvatel. Proto byly pro častější čištění vybrány komunikace I., II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší, tedy v místech, kde jsou dlouhodobě překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10, jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel, a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniel Havlík.
K dosažení co největšího efektu jsou termíny nadlimitního čištění silnic sladěny s termíny úklidu, který zajišťují správci jednotlivých komunikací. Navazují tedy na úklidové práce, které provádějí města či obce. Roční rozpočet Moravskoslezského kraje na zvýšenou četnost čištění pozemních komunikací počítá s částkou 8 milionů korun.
„V rámci nadlimitního čištění budou na vybrané úseky silnic nasazeny i nové jednoúčelové čistící stroje, které Správa silnic Moravskoslezského kraje pořídila z dotace Státního fondu životního prostředí,“ doplnil ředitel příspěvkové organizace Tomáš Böhm.Termíny nadlimitního čištění silnic:
1. cyklus 16. 5. – 3. 6.
2. cyklus 27. 6. – 15. 7.
3. cyklus 8. 8. – 26. 8.
4. cyklus 19. 9. – 7. 10.
-
REGULACE VÝJEZDU NA PRADĚD PO KOMUNIKACI HVĚZDA - OVČÁRNA
Návštěvníci Pradědu, naší nejvyšší moravskoslezské hory, mají možnost také v zimním období využít účelovou komunikaci ve vlastnictví Moravskoslezského kraje v úseku Hvězda – Ovčárna a navazujícího parkoviště Ovčárna.
Od roku 2006 bylo přijato celoroční opatření, které spočívá v regulaci provozu.
Výjezd z Hvězdy na Ovčárnu je organizován vždy v celou hodinu a sjezd vždy v ½ hodinu.
Regulace v zimní sezóně:
V zimní sezóně probíhá regulace nepřetržitě po celých 24 hodin.Regulace v letní sezóně:
v době od 7.00 do 19.00 hodin, v době od 19.00 do 7.00 hod je provoz regulován svislým dopravním značením.
O víkendech a ve státem uznaných svátcích bude regulace vykonávána od 7.00 do 19.30 hodin, v době od 19.30 do 7.00 hod je provoz regulován svislým dopravním značenímPřechod na zimní sezónu a naopak je vyhlašován v závislosti na vývoji počasí a na sněhových podmínkách v prostoru Ovčárny.
Tuto změnu vyhlašuje správce účelové komunikace Hvězda - Ovčárna, Správa silnic Moravskoslezského kraje, příspěvková organizace, středisko Bruntál.Od roku 2007 byly instalovány závory na elektrický pohon na dolním i horním konci účelové komunikace k fyzickému zabezpečení regulace dopravy, důvodem je nekázeň některých návštěvníků oblasti. V roce 2009 bylo instalováno světelné signalizační zařízení společně s proměnnou návěstní tabulí pro informování uživatelů účelové komunikace o parametrech regulace dopravy. Proměnná tabule obsahuje tři návěstní znaky, a to: “Pozor! Výjezd povolen pouze se zimní výbavou“, „Parkoviště Ovčárna v provozu“ a „Pozor! Parkoviště Ovčárna plně obsazeno“. Od 1. 10. 2008 byla zpřísněna regulace v zimním období instalací značek „zimní výbava“ s kontrolou takovéhoto vybavení vozidel vyjíždějících na Ovčárnu.
Parkování na parkovišti Ovčárna je zpoplatněno. Zimní údržba výše uvedeného úseku byla projednána s CHKOJ a je prováděna přírodním méně prašným posypovým materiálem, neboť chemický posypový materiál je nepřípustný.
Školám a subjektům, které mají statut sportovních tříd s lyžařským výcvikem a jejichž zřizovatelem je Moravskoslezský kraj nebo města Bruntál, Rýmařov a Břidličná, je umožněn výjezd za účelem tréninkové činnosti na parkoviště Ovčárna bezplatně, ale bez možnosti parkování z důvodu nízké kapacity parkoviště.
Ve stejném režimu je povolen výjezd a sjezd zdarma organizátorům a účastníkům sportovních akcí neziskového charakteru, jako např. Liga stovkařů, Velká cena HZS v časovce do vrchu, Český pohár v běhu do vrchu, Závod na kolečkových lyžích, apod.
Také výjezd autobusů s lyžařskými kurzy bez možnosti parkování, které jsou ubytovány na zařízeních v oblasti Pradědu, je bezplatný. Tyto autobusy se musí prokázat obsluze parkoviště dokladem o ubytování lyžařských kurzů v oblasti Pradědu.
Přechod na zimní sezónu je vyhlašován v závislosti na vývoji počasí a na sněhových podmínkách v prostoru Ovčárny. V posledních letech bývá přechod na zimní sezónu vyhlašován obvykle v polovině měsíce prosince, kdy stav výše sněhové pokrývky již umožňuje provoz lyžařských vleků a úpravu běžeckých tratí.Ceník parkovného platný od 11.6. 2023
Druh vozidla a roční období cena / 1 park. místo 1) autobusy – léto 2 800 Kč/den 2) autobusy – zima 3 200 Kč/den 3) karavany - léto a zima 1 400 Kč/den 4) mikro/mini-busy (do 20 osob) - léto 1600 Kč/den 5) mikro/mini-busy (do 20 osob) - zima 1 800 Kč/den 6) osobní auta – léto 800 Kč/den 7) osobní auta – zima 900 Kč/den 8) motocykly - léto 450 Kč/den 9) osobní auta osob se ZTP - léto 200 Kč/den 10) osobní auta osob se ZTP - zima 400 Kč/den 11) osobní auta osob se ZTP-P) léto, zima zdarma 12) placené sezónní parkovací lístky – zima 13 000 Kč 13) VLRZ dle smlouvy – léto, zima zdarma 14) mimořádné akce neziskového charakteru (sportovní, výcvikové, apod.) zdarma Ceny jsou uvedeny včetně platné sazby DPH.
Platba parkovného je možná bezhotovostně prostřednictvím platební karty, přičemž platby tímto způsobem jsou preferovány.
-
Nadlimitní čištění 2015
Moravskoslezský kraj bude i letos silnice čistit častěji
Vedení Moravskoslezského kraje stejně jako loni rozhodlo, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, budou častěji, než ukládá zákon, uklízet silnice. Byť to krajský rozpočet zatíží o 8 milionů korun.
Proto budou na vytipované komunikace v celkové délce 400 kilometrů, včetně těch, které nejsou ve vlastnictví Moravskoslezského kraje, (Frýdek-Místek, Frýdlant nad Ostravicí, Jablunkov, Třinec, Karviná, Bohumín, Český Těšín, Orlová, Rychvald, Havířov, Petřvald, Nový Jičín, Kopřivnice, Studénka, Opava, Hlučín, Vratimov, Šenov a Ostrava) vyjíždět zametací a kropicí vozy Správy silnic Moravskoslezského kraje ve čtyřech cyklech nad zákonný rámec. (Pozn.: Čistit komunikace nařizuje zákon dvakrát ročně.)
Nadlimitní čištění bude zahájeno poté, co skončí úklid komunikací po zimě, který ukládá zákon o pozemních komunikacích. První cyklus bude zahájen v půlce května, poslední skončí v říjnu. „Tímto opatřením dojde ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem komunikace pohybují nebo žijí v její blízkosti. Z minulého období víme, že zvýšenou intenzitou čištění ročně navíc smeteme zhruba 1400 tun prašných částic všech frakcí, které se tak už opětovným zvířením nedostanou zpátky do ovzduší.,“ uvedl moravskoslezský hejtman Miroslav Novák.
V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění jsou emise z automobilové dopravy (emise z výfuků a brzdových destiček) a prašnost z již usazených částic na vozovce. „Častější čistění silnic se jeví jako jedna z možností, jak eliminovat nečistoty na vozovce a minimalizovat škodlivé dopady na zdraví obyvatel. Proto byly pro častější čištění vybrány komunikace I., II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší, tedy v místech, kde jsou dlouhodobě překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10, jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel, a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniel Havlík.
K dosažení co největšího efektu jsou termíny nadlimitního čištění silnic sladěny s termíny úklidu, který zajišťují správci jednotlivých komunikací. Navazují tedy na úklidové práce, které provádějí města či obce. Roční rozpočet Moravskoslezského kraje na zvýšenou četnost čištění pozemních komunikací počítá s částkou 8 milionů korun.
V rámci nadlimitního čištění budou na vybrané úseky silnic na Karvinsku a Frýdeckomístecku nasazeny i nově nakoupené jednoúčelové dva čistící stroje, pořízené z dotace Státního fondu životního prostředí.
Termíny čištění nad rámec zákonných povinností:
1. cyklus 15. 5. – 4. 6.
2. cyklus 26. 6. – 16. 7.
3. cyklus 7. 8. – 27. 8.
4. cyklus 18. 9. – 8. 10.
-
Nadlimitní čištění 2013
Moravskoslezský kraj bude čistit silnice častěji.Čistit komunikace nařizuje výše uvedený zákon dvakrát ročně. Vedení Moravskoslezského kraje se ale rozhodlo, že v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, se bude uklízet častěji. Lidem se tak bude lépe dýchat.Rada Moravskoslezského kraje na svém jednání 2. dubna rozhodla, že na vytypované komunikace budou zametací a kropicí vozy Správy silnic Moravskoslezského kraje vyjíždět jednou za tři týdny, schválili také finance potřebné na tuto činnost. Roční rozpočet na zvýšenou četnost čištění pozemních komunikací počítá s částkou 8 milionů korun. Vybrané komunikace, včetně těch, které nejsou ve vlastnictví kraje, v celkové délce 400 km se takto v pravidelných intervalech začnou uklízet od dubna 2013.Zvýšenou intenzitou čištění komunikací ročně navíc se smete zhruba 1440 tun prašných částic všech frakcí, které se tak už opětovným zvířením nedostanou zpátky do ovzduší.V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění jsou emise z automobilové dopravy (emise z výfuků a brzdových destiček) a sekundární prašnost z již usazených částic na vozovce.Na území Moravskoslezského kraje byly proto vytypovány komunikace I. II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší (dlouhodobě jsou tu překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10), které jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy.Tímto opatřením dojde ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem této komunikace pohybují nebo žijí v její blízkosti.K dosažení co největšího efektu budou termíny nadlimitního čištění silnic sladěny s termíny úklidu, který zajišťují správci jednotlivých komunikací. Budou tedy navazovat na úklidové práce, které provádějí města či obce.Termíny čištění nad rámec zákonných povinností:1. cyklus 15. 5. – 4. 6.2. cyklus 26. 6. – 16. 7.3. cyklus 7. 8. – 27. 8.4. cyklus 18. 9. – 8. 10.
-
Nadlimitní čištění 2014
Moravskoslezský kraj bude i letos silnice čistit častějiRada Moravskoslezského kraje na svém jednání dne 8. 4. 2014 rozhodla, že na vytypované komunikace budou i letos zametací a kropicí vozy Správy silnic Moravskoslezského kraje vyjíždět častěji, ve čtyřech cyklech nad zákonný rámec. Roční rozpočet na zvýšenou četnost čištění pozemních komunikací počítá s částkou 8,3 milionů korun vyčleněnou z rozpočtu kraje. Vybrané komunikace, včetně těch, které nejsou ve vlastnictví kraje, v celkové délce 400 km, se takto v pravidelných intervalech začnou uklízet od dubna 2014.
Čistit komunikace nařizuje zákon o pozemních komunikacích dvakrát ročně. Důvod proč po jarním obvyklém čištění silnic bude možné opět na některých úsecích silnic potkat čistící vozy a to až do měsíce října je snaha vedení kraje o zlepšení ovzduší v některých silně znečištěných oblastech našeho regionu. Lidem se tak bude lépe dýchat.
V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění jsou emise z automobilové dopravy (emise z výfuků a brzdových destiček) a sekundární prašnost z již usazených částic na vozovce. Tímto opatřením dojde ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem této komunikace pohybují nebo žijí v její blízkosti.
Vzhledem k tomu, že veřejné komunikace ve městech a obcích jsou reálně spravovány různými subjekty, budou za účelem dosažení co nejvyššího efektu koordinovány termíny čištění všech těchto komunikací tak, aby jejich očista navazovala na úklidové práce, které bude provádět město či obec.
V rámci nadlimitního čištění bude na vybrané úseky silnic na Karvinsku a Frýdeckomístecku nasazen i nově nakoupený jednoúčelový čistící stroj, pořízený z dotace Státního fondu životního prostředí.
Termíny čištění nad rámec zákonných povinností:
1. cyklus 15. 5. – 4. 6.
2. cyklus 26. 6. – 16. 7.
3. cyklus 7. 8. – 27. 8.
4. cyklus 18. 9. – 8. 10.
Čištění silnic II. a III. třídy nad rámec zákonné úpravy již bylo realizováno i v loňském roce, kdy kraj rozhodl o čištění vybraných průjezdních úseků silnic (jednalo se zejména o průtahy větších měst) od polétavého prachu v období od 15. 5. do 8. 10. v intervalu minimálně 1 x za 6 týdnů. Celkem tak byly SSMSK realizovány 4 cykly čištění vozovek, které zahrnovalo čištění vybraných průjezdních úseků strojně samosběrem, čištění splachováním a poplatek za uložení na skládku s plánovanými náklady 8.360.000,- Kč. Během tohoto nadlimitního čištění bylo sebráno celkem na 1 400 t prachu.
Na území Moravskoslezského kraje byly proto vytipovány lokality, kde je vysoká intenzita dopravy současně se zhoršenou kvalitou ovzduší z pohledu překračování limitů pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu, tzv. částice PM10. Jedná se o tzv. průtahy měst Frýdek-Místek, Frýdlant nad Ostravicí, Jablunkov, Třinec, Karviná, Bohumín, Český Těšín, Orlová, Rychvald, Havířov, Petřvald, Nový Jičín, Kopřivnice, Studénka, Opava, Hlučín, Vratimov, Šenov a Ostrava. Rovněž důležitým faktorem při výběru byla skutečnost, že daná komunikace je v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel, kteří jsou pod zvýšenou zátěží prašných částic z dané komunikace. Tímto opatřením prokazatelně dojde ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v jejich dýchací zóně.
-
ZIMNÍ POHOTOVOST
Stálá dispečerská a zpravodajská službaZahájení režimu zimní údržby začíná od 1. listopadu a končí 31. března. Stálá dispečersko zpravodajská služba se zahajuje v tomto období v závislosti na nástupu zimního počasí. Závady ve sjízdnosti způsobené povětrnostními vlivy zjištěné před a po tomto uvedeném termínu jsou odstraňovány nebo alespoň zmírňovány bezprostředně po jejich zjištění nebo nahlášení v souladu se zásadami pro provádění zimní údržby silnic. V obvyklé zimní situaci vlastník komunikace nebo jím pověřený správce /Správa silnic Moravskoslezského kraje (SSMSK), Ostravské komunikace, a.s./ odstraní nebo alespoň zmírní závady v důsledku zimního počasí ve sjízdnosti komunikace nebo ve schůdnosti na chodnících na mostech v průjezdních úsecích obcemi v časových lhůtách stanovených plánem zimní údržby.
Práce zajišťují příslušná územní střediska Správy silnic Moravskoslezského kraje v Bruntále, Opavě, Frýdku-Místku, Karviné a Novém Jičíně. Pro statutární město Ostravu jsou práce zajišťovány prostřednictvím Ostravských komunikací, a.s. Na dispečerských stanovištích Správy silnic Moravskoslezského kraje, p.o. a Ostravských komunikacích, a.s. je provozována nepřetržitá 24 hodinová služba.
Kontakty na stálou dispečerskou a zpravodajskou službu
Okres Bruntál středisko BruntálZahradní 1949/19, 792 01 Bruntál
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
555 539 527
• Cestmistrovství Rýmařov554 212 324
• Cestmistrovství Krnov 554 614 360
• Cestmistrovství Jindřichov 554 641 022
Osoba zodpovědná za řízení ZÚ a DZS: Ing. Otakar Pavlík 555 539 537
737 231 421
Ing. David Zaprianov (zástupce) 555 539 545
737 231 426
Okres Frýdek-Místek středisko Frýdek-MístekHorymírova 2287, 738 33 Frýdek-Místek
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
558 626 258
• Cestmistrovství Bílá558 690 019
• Cestmistrovství Bystřice 558 352 257
• Detaš. prac. Nová Dědina 558 677 273
Osoba zodpovědná za řízení ZÚ a DZS: Ing. Tomáš Čárek 558 404 584
737 231 411
Ing. Lubomír Vilím (zástupce) 558 404 575
603 894 136
Okres Karviná středisko KarvináBohumínská 1877/4, 733 01 Karviná
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
596 312 274
• Cestmistrovství Albrechtice 596 428 435
Osoba zodpovědná za řízení ZÚ a DZS: Ing. Tomáš Danihlík 595 392 377
731 403 297
Bc. Petr Michalička (zástupce) 595 392 352
737 231 448
Okres Nový Jičín středisko Nový JičínSuvorovova 525, 742 42 Šenov u Nového Jičína
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
556 702 531
• Cestmistrovství Odry556 730 170
• Cestmistrovství Bílovec 556 412 300
• Detaš. prac. Frenštát pod Radh. 556 835 647
Osoba zodpovědná za řízení ZÚ a DZS: Ing. Marek Porošín 555 531 366
737 231 444
Bc. Roman Šenk (zástupce) 555 531 340
737 231 451
Okres Opava středisko OpavaJoži Davida 2, 747 06 Opava 6
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
553 760 424
• Cestmistrovství Hlučín595 041 195
• Cestmistrovství Hrabyně 553 775 126
• Cestmistrovství Vítkov 556 300 392
Osoba zodpovědná za řízení ZÚ a DZS: Ing. Petr Kudela 553 760 410
737 231 445
Bc. Libor Blažek (zástupce) 553 760 420
737 231 463
Ostrava Ostravské komunikace a.s.Novoveská 25/1266, 709 00 Ostrava-M. Hory
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
596 622 922
596 621 111
602 571 160
Osoba zodpovědná za řízení ZÚ a DZS: Petr Uhlíř 595 621 201
Pavel Król (zástupce) 595 621 203