-
21.3.2024 Souvislá oprava povrchu komunikace ul. Frýdecká v Havířově se po přerušení z důvodu nepříznivých klimatických podmínek opět zahájila práce od 13.3.2024.
Úsek opravy začíná v místě napojení ze silnice I/11 pod Bludovickým kopcem, kde běží přípravné práce před pokládkou asfaltových vrstev s lokálními omezeními dopravy. Opravovaný úsek končí před křižovatkou s ul. U Lipek.
-
21.3.2024 Správa silnic Moravskoslezského kraje, příspěvková organizace, připravila projekt, který výrazně zlepší bezpečnost silnice II. třídy č. 472 v majetku MSK. V souladu s novelou zákona o pozemních komunikacích byl tento projekt posouzen a vyhodnocen auditorem bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. Rozsah všech navržených úprav prošel schválením, jak ze strany dopravní policie, tak i příslušným silničním správním úřadem a stavba získala stavební povolení.
-
REKLAMNÍ ZAŘÍZENÍ
V souladu s ust. § 25 odst. 11 a ust. § 31 odst. 11 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích (dále jen „ZPK“), Správa silnic Moravskoslezského kraje, příspěvková organizace, se sídlem Úprkova 795/1, 702 23 Ostrava, jakožto správce silnic II. a III. třídy v Moravskoslezském kraji, zveřejňuje potřebné údaje ohledně odstraněných reklamních zařízení, která byla zřízena a provozována na pozemní komunikaci nebo na silničním pomocném pozemku bez povolení ke zvláštnímu užívání ve smyslu ust. § 25 odst. 1 ZPK nebo která byla zřízena a provozována v silničním ochranném pásmu pozemní komunikace bez povolení ve smyslu ustanovení § 31 odst. 1 ZPK.
Odstraněná reklamní zařízení
Termín zobrazení
Pozemní komunikace
Katastrální území
Soubor .pdf ke stažení
-
PORTÁL ZIMNÍ ÚDRŽBY SILNIC II. A III. TŘÍD
v Moravskoslezském kraji
Řidiči mají možnost sledovat průběh zimní údržby silnic II. a III. tříd v Moravskoslezském kraji prostřednictvím webové aplikace „Portál zimní údržby“. Tato aplikace obsahuje základní informace o rozsahu udržované silniční sítě, o pořadích důležitosti při provádění zimní údržby dle jednotlivých tahů a v neposlední řadě o v zimě neudržovaných úsecích. A hlavně zobrazuje reálné informace o pohybu sypačů a dalších strojů zimní údržby.
Na mapovém podkladu s možností zoomování je možno sledovat provádění zimní údržby na konkrétním úseku za posledních až 9 hodin. Je vidět aktuální pozice posypových vozů, je možno vyhledávat konkrétní místa a volit optimální trasu jízdy. Mapa obsahuje také úseky silnic, které se z důvodů jejich parametrů anebo pro jejich malý dopravní význam v zimě neudržují.
Dále aplikace poskytuje možnost zobrazení dalších informací o počasí včetně aktuálních srážek, klepnutím na ikonky kamery se zobrazí nejen aktuální stav silnice v místě, ale také základní údaje o místním stavu počasí. K dispozici jsou také odkazy na důležité stránky, které poskytují podrobné informace nejen o počasí, ale také o silničních uzávěrách a dopravních nehodách.
Je možno si pro každý okres Moravskoslezského kraje stáhnout zobrazení mapy silniční sítě II. a III. tříd se zobrazením pořadí důležitosti zimní údržby na jednotlivých silničních tazích.
Vzhledem k různým subjektům zajišťujícím zimní údržbu na území Moravskoslezského kraje zatím aplikace neobsahuje informace o pohybu zimní techniky na silnicích I. třídy a na místních komunikacích v jednotlivých městech a obcích.
Aplikace je dostupná jak na webových stránkách Správy silnic Moravskoslezského kraje www.ssmsk.cz, nebo na adrese www.zimniudrzba.cz. Aplikace je částečně optimalizována pro používání i na mobilních telefonech.
Budeme rádi za Vaši odezvu, zda Vám aplikace pomohla, případně co máme ještě vylepšit.
-
Nadlimitní čištění 2020
Správa silnic Moravskoslezského kraje obdobně jako v minulých letech plánovala zajistit, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, častěji než ukládá zákon, budou čistit silnice II. a III. tříd od polétavého prachu. Původně plánovaný finanční příspěvek na nadlimitní čištění v obdobné výši jako v roce 2019 však musel být zredukován v důsledku nutných opatření proti šíření epidemie Covid-19, přičemž organizace tedy měla k dispozici částku ve výši 7 mil. Kč.
Z tohoto důvodu byl realizován plošně v souladu s původním rozpočtem kraje po ukončení čištění průjezdních úseků obcemi po zimě pouze první cyklus nadlimitního čištění v měsíci květnu. Na základě později přijatých rozpočtových opatření byly další cykly čištění silnic II. a III. tříd s výjimkou emisně nejzatíženější oblasti Ostravy operativně redukovány.
-
Nadlimitní čištění 2021
Správa silnic Moravskoslezského kraje obdobně jako v minulých letech zajistila, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, častěji než ukládá zákon, čistily silnice II. a III. tříd. Ve finančním příspěvku na údržbu silnic organizace měla zahrnutu potřebnou částku ve výši 12 mil. Kč.
Shodně s emisní mapou kraje v oblastech zasažených polétavým prachem bylo čištění prováděno na vytipovaných komunikacích II. a III. tříd ve čtyřech základních cyklech s tím, že v okolí areálu firmy Arcellor Mittal v Ostravě byl tento cyklus zabezpečen 1x týdně v závislosti na přízni počasí po většinu roku. Provádění nadlimitního čištění se tak týkalo obcí ve všech okresech kraje, kde byl na základě předchozích prováděných měření prokázán zvýšený výskyt polétavých částic prachu PM10. Celkem tak bylo čištěno v jednom cyklu na 980 kilometrů silnic s využitím zametacích a kropicích vozů Správy silnic Moravskoslezského kraje v období roku nad zákonný rámec. (Pozn.: Čistit komunikace nařizuje zákon dvakrát ročně.)
Nadlimitní čištění bylo zahájeno poté, co byl ukončen úklid komunikací po zimě, jenž ukládá zákon o pozemních komunikacích. První cyklus s výjimkou silnic v okolí Arcellor Mittalu byl zahájen počátkem května, poslední skončil v říjnu. Tímto opatřením došlo ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem komunikací pohybují nebo žijí v jejich blízkosti. Z uplynulého období vyplývá, že zvýšenou intenzitou čištění ročně navíc bylo zameteno cca 2800 tun prašných částic všech frakcí, které se tak už opětovným zvířením nedostaly zpátky do ovzduší.
V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění kromě průmyslu jsou i emise z automobilové dopravy (zejména pak emise z výfuků a brzdových destiček) a prašnost z již usazených částic na vozovce. Častější čistění silnic se jeví jako jedna z možností, jak eliminovat nečistoty na vozovce a minimalizovat škodlivé dopady na zdraví obyvatel. Proto byly pro častější čištění vybrány komunikace II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší, tedy v místech, kde jsou dlouhodobě překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10, a které jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy.
Základní termíny nadlimitního čištění silnic:
1. cyklus 1. 5. – 30. 5.
2. cyklus 1. 7. – 20. 7.
3. cyklus 7. 8. – 27. 8.
4. cyklus 10. 9. – 30. 10.
-
Nadlimitní čištění 2022
Správa silnic Moravskoslezského kraje obdobně jako v minulých letech zajistila, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, častěji než ukládá zákon, čistily silnice II. a III. tříd. Ve finančním příspěvku na údržbu silnic organizace měla zahrnutu potřebnou částku ve výši 12 mil. Kč.
Shodně s emisní mapou kraje v oblastech zasažených polétavým prachem bylo čištění prováděno na vytipovaných komunikacích II. a III. tříd ve čtyřech základních cyklech s tím, že v okolí areálu firmy Arcellor Mittal v Ostravě byl tento cyklus zabezpečen 1x týdně v závislosti na přízni počasí po většinu roku. Provádění nadlimitního čištění se tak týkalo obcí ve všech okresech kraje, kde byl na základě předchozích prováděných měření prokázán zvýšený výskyt polétavých částic prachu PM10. Celkem tak bylo čištěno v jednom cyklu na 980 kilometrů silnic s využitím zametacích a kropicích vozů Správy silnic Moravskoslezského kraje v období roku nad zákonný rámec. (Pozn.: Čistit komunikace nařizuje zákon dvakrát ročně.)
Nadlimitní čištění bylo zahájeno poté, co byl ukončen úklid komunikací po zimě, jenž ukládá zákon o pozemních komunikacích. První cyklus s výjimkou silnic v okolí Arcellor Mittalu byl zahájen počátkem května, poslední skončil v říjnu. Tímto opatřením došlo ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem komunikací pohybují nebo žijí v jejich blízkosti. Z uplynulého období vyplývá, že zvýšenou intenzitou čištění ročně navíc bylo zameteno cca 1258 tun prašných částic všech frakcí, které se tak už opětovným zvířením nedostaly zpátky do ovzduší.
V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění kromě průmyslu jsou i emise z automobilové dopravy (zejména pak emise z výfuků a brzdových destiček) a prašnost z již usazených částic na vozovce. Častější čistění silnic se jeví jako jedna z možností, jak eliminovat nečistoty na vozovce a minimalizovat škodlivé dopady na zdraví obyvatel. Proto byly pro častější čištění vybrány komunikace II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší, tedy v místech, kde jsou dlouhodobě překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10, a které jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy.
Základní termíny nadlimitního čištění silnic:
1. cyklus 1. 5. – 30. 5.
2. cyklus 1. 7. – 20. 7.
3. cyklus 7. 8. – 27. 8.
4. cyklus 10. 9. – 30. 10.
-
Nadlimitní čištění 2023
Správa silnic Moravskoslezského kraje obdobně jako v minulých letech zajistila, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, častěji než ukládá zákon, budou čistit silnice II. a III. tříd. Ve finančním příspěvku na údržbu silnic organizace má zahrnutu potřebnou částku ve výši 12 mil. Kč.
Shodně s emisní mapou kraje v oblastech zasažených polétavým prachem bude čištění prováděno na vytipovaných komunikacích II. a III. tříd ve čtyřech základních cyklech s tím, že v okolí areálu firmy Arcellor Mittal v Ostravě byl tento cyklus zabezpečen 1x týdně v závislosti na přízni počasí po většinu roku. Provádění nadlimitního čištění se tak týká obcí ve všech okresech kraje, kde byl na základě předchozích prováděných měření prokázán zvýšený výskyt polétavých částic prachu PM10.
Nadlimitní čištění bylo zahájeno poté, co byl ukončen úklid komunikací po zimě, jenž ukládá zákon o pozemních komunikacích. První cyklus s výjimkou silnic v okolí Arcellor Mittalu byl zahájen počátkem května, poslední skončí v říjnu. Tímto opatřením dojde ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem komunikací pohybují nebo žijí v jejich blízkosti. Z uplynulého období vyplývá, že zvýšenou intenzitou čištění ročně navíc bylo zameteno cca 1304 tun prašných částic všech frakcí, které se tak už opětovným zvířením nedostaly zpátky do ovzduší.
V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění kromě průmyslu jsou i emise z automobilové dopravy (zejména pak emise z výfuků a brzdových destiček) a prašnost z již usazených částic na vozovce. Častější čistění silnic se jeví jako jedna z možností, jak eliminovat nečistoty na vozovce a minimalizovat škodlivé dopady na zdraví obyvatel. Proto byly pro častější čištění vybrány komunikace II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší, tedy v místech, kde jsou dlouhodobě překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10, a které jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy.
Základní termíny nadlimitního čištění silnic:
1. cyklus 1. 5. – 30. 5.
2. cyklus 1. 7. – 20. 7.
3. cyklus 7. 8. – 27. 8.
4. cyklus 10. 9. – 30. 10.
-
Nadlimitní čištění 2024
Správa silnic Moravskoslezského kraje obdobně jako v minulých letech zajistila, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, častěji než ukládá zákon, budou čistit silnice II. a III. tříd. Ve finančním příspěvku na údržbu silnic organizace má zahrnutu potřebnou částku ve výši 12 mil. Kč.
Shodně s emisní mapou kraje v oblastech zasažených polétavým prachem bude čištění prováděno na vytipovaných komunikacích II. a III. tříd ve čtyřech základních cyklech s tím, že v okolí areálu firmy Arcellor Mittal v Ostravě byl tento cyklus zabezpečen 1x týdně v závislosti na přízni počasí po většinu roku. Provádění nadlimitního čištění se tak týká obcí ve všech okresech kraje, kde byl na základě předchozích prováděných měření prokázán zvýšený výskyt polétavých částic prachu PM10.
Nadlimitní čištění bylo zahájeno poté, co byl ukončen úklid komunikací po zimě, jenž ukládá zákon o pozemních komunikacích. První cyklus s výjimkou silnic v okolí Arcellor Mittalu byl zahájen počátkem května, poslední skončí v říjnu. Tímto opatřením dojde ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem komunikací pohybují nebo žijí v jejich blízkosti.
V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění kromě průmyslu jsou i emise z automobilové dopravy (zejména pak emise z výfuků a brzdových destiček) a prašnost z již usazených částic na vozovce. Častější čistění silnic se jeví jako jedna z možností, jak eliminovat nečistoty na vozovce a minimalizovat škodlivé dopady na zdraví obyvatel. Proto byly pro častější čištění vybrány komunikace II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší, tedy v místech, kde jsou dlouhodobě překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10, a které jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy.
Základní termíny nadlimitního čištění silnic:
1. cyklus 1. 5. – 30. 5.
2. cyklus 1. 7. – 20. 7.
3. cyklus 7. 8. – 27. 8.
4. cyklus 10. 9. – 30. 10.
-
Nadlimitní čištění 2025
Správa silnic Moravskoslezského kraje obdobně jako v minulých letech zajistila, že se v oblastech, které nejvíce trpí znečištěním ovzduší, častěji než ukládá zákon, budou čistit silnice II. a III. tříd. Ve finančním příspěvku na údržbu silnic organizace má zahrnutu potřebnou částku ve výši 12 mil. Kč.
Shodně s emisní mapou kraje v oblastech zasažených polétavým prachem bude čištění prováděno na vytipovaných komunikacích II. a III. tříd ve čtyřech základních cyklech s tím, že v okolí areálu firmy Arcellor Mittal v Ostravě byl tento cyklus zabezpečen 1x týdně v závislosti na přízni počasí po většinu roku. Provádění nadlimitního čištění se tak týká obcí ve všech okresech kraje, kde byl na základě předchozích prováděných měření prokázán zvýšený výskyt polétavých částic prachu PM10.
Nadlimitní čištění bylo zahájeno poté, co byl ukončen úklid komunikací po zimě, jenž ukládá zákon o pozemních komunikacích. První cyklus s výjimkou silnic v okolí Arcellor Mittalu byl zahájen počátkem května, poslední skončí v říjnu. Tímto opatřením dojde ke snížení koncentrace polétavého prachu přímo v dýchací zóně obyvatel, kteří se kolem komunikací pohybují nebo žijí v jejich blízkosti.
V Moravskoslezském kraji jsou dlouhodobě překračovány limity pro kvalitu ovzduší u polétavého prachu. Jedním z původců tohoto znečištění kromě průmyslu jsou i emise z automobilové dopravy (zejména pak emise z výfuků a brzdových destiček) a prašnost z již usazených částic na vozovce. Častější čistění silnic se jeví jako jedna z možností, jak eliminovat nečistoty na vozovce a minimalizovat škodlivé dopady na zdraví obyvatel. Proto byly pro častější čištění vybrány komunikace II. a III. třídy v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší, tedy v místech, kde jsou dlouhodobě překračovány povolené limity pro množství polétavého prachu v ovzduší, tzv. částice PM10, a které jsou v blízkosti obytné zástavby s vysokou hustotou obyvatel a zároveň je na nich vysoká intenzita dopravy.
Základní termíny nadlimitního čištění silnic:
1. cyklus 1. 5. – 30. 5.
2. cyklus 1. 7. – 20. 7.
3. cyklus 7. 8. – 27. 8.
4. cyklus 10. 9. – 30. 10.