22.3.2023 V měsíci březnu 2023 byly zahájeny stavební práce na rekonstrukci mostu ev. č. 478-008, který se nachází v intravilánu městského obvodu Polanka nad Odrou. Rekonstrukce mostu bude po celou dobu probíhat za úplné uzavírky silnice II/478 ul. 1.května s dočasným převedením silničního provozu na předem vyznačenou objízdnou trasu. Stávající most z r. 1968 je ve velmi špatném stavebně technickém stavu a má nevyhovující prostorové uspořádání. Stavba řeší náhradu stávajícího nevyhovujícího mostu mostem novým, který je řešen jako spojitá desková konstrukce lichoběžníkového průřezu z předpjatého betonu a bude mít čtyři mostní pole. Dále je součástí stavby také úprava přilehlých úseků silnice a zpevnění břehů vodního toku v bezprostředním okolí mostu.
16.3.2023 Upozorňujeme na dopravní opatření v souvislosti s opravou silnice v rámci stavby: "Oprava povrchu silnice III/4674 Lhota u Opavy" – souvislá oprava silnice III/4674 v průtahu obce Lhota u Opavy v km 0,006 – 1,673 silničního provozního staničení.
Stavba bude prováděna na území obce Lhota u Opavy. Jedná se o silnici III. třídy. Začátek úseku je situován v křižovatce sil. III/4673 (ul. Opavská) se sil. III/4674 (ul. K Mlýnu), konec úseku se nachází v křižovatce sil. III/4673 (ul. Opavská) se sil. III/4674 (ul. Komenského).
16.3.2023 V termínu od 9.3.2023 byla zahájena rekonstrukce vozovky na poslední etapě této stavby, a to v úseku to od křižovatky s ul. Tichá (silnice III/4739) po konec obce Václavovice.
16.3.2023 Správa silnic Moravskoslezského kraje, p.o. během období zimní údržby udržuje celkem 2 582 km silnic II. a III. tříd,v letošním roce tak jako jiné roky se neprovádí zimní údržba na 158 km silnic. Na zajišťování zimní údržby má SSMSK k dispozici 79 sypačů, které podle schváleného pláni Zimní údržby zajišťují jak chemické úseky tak úseky inertní. Zimní sezóna začala relativně zvolna, a to zpočátku teplým obdobím, postupně docházelo k ochlazování a střídaní teplot.
Tato zima není nijak výjimečná a dá se říci, že tento stav se poslední dobou opakuje.
14.3.2023 Správa silnic Moravskoslezského kraje, má ve správě 1142 mostů, které jsou součástí silnic II. a III. tříd. Jedná se o mosty různých typů konstrukcí, s ohledem na jejich statickou funkci. Je použit různý stavební materiál - železobeton, předpjatý železobeton, prostý beton, ocel, kámen, popřípadě jejich kombinace a proto si různé mosty vyžadují různé technologické postupy pro jejich údržbu a opravy.
8.3.2023 Z důvodu neuspokojivého stavebně-technického stavu silnice II/473 (ul. Frýdecká), která dopravně spojuje město Šenov a Frýdek-Místek bude v letošním roce po zimní přerušení stavby dokončena rekonstrukce poslední části takto řešené stavby, to na úseku mezi křižovatkou s ul. Tichá (silnice III/4739) po konec obce Václavovice. Stavební práce si vyžádají úplnou uzavírku silničního provozu, a to v termínu od 9.3.2023 s předpokládanou dobou ukončení do 30.6.2023.
6.3.2023 Současný technický stav vozovek silnic II. a III. třídy v Moravskoslezském kraji v jeho všech jednotlivých okresech je podobný. Všude dochází k různým poruchám a opotřebením vrstev vozovek, jako jsou ztráta makrotextury, mikrotextury, ztráta kameniva, asfaltového tmelu, hloubková koroze, výtluky, mozaikové, příčné, síťové a podélné trhliny, olamování okrajů, vyjeté koleje, podélné hrboly, plošné deformace vozovky, lokálně síťové trhliny v jízdních stopách vozidel apod. Vozovka je vždy navržena na určitou únosnost a životnost.
3.3.2023 Provedené práce
SO 202 – Most 486-012
- zásyp OP4
- písek pod fólii OP4
- příprava pod skruž
2.3.2023 SSMSK připravuje k realizaci stavbu „Silnice III/4724 Rychvald, oprava zárubní zdi v km 3,881-4,026“ s předpokladem zahájení 20.3.2023
Technologie zahrnuje zejména: sanaci zárubní zdi včetně obnovení římsy.
Doba realizace 20.3. 2022- 17.7.2023 (120 dnů dle SoD)
28.2 2023 Moravskoslezský kraj v tomto roce investuje do silnic II. a III. tříd 1,25 miliardy korun. Tyto náklady, za které se zrekonstruují či vybudují silnice a opraví mosty napříč regionem, pokryje kraj ze svého rozpočtu, z příspěvku od státu i z evropských zdrojů. Letošní investice je historicky nejvyšší, přesto nebude stačit na opravy všech silnic, které by rekonstrukci potřebovaly.