3.4.2022 Provedené práce:
SO 202 – Most 486-012
- demontáž záporového pažení
- bednění a výztuž pilířů P2 a P3
- příprava pod skruž
- osazení nosníků
3.4.2023 Moravskoslezský kraj a Správa silnic Moravskoslezského kraje, p.o. chystá v roce 2023 rekonstrukci a modernizaci silnice II/475 ul. Rudé armády v Karviné. Stavba bude financována z prostředků Integrovaného regionálního operačního programu. Předmětem rekonstrukce a modernizace je stávající silnice II/475 od křížení s ulicí tř. 17. listopadu až po křížení s ul. Čsl. Armády, s vynechávkou již opravené části kolem okružní křižovatky Rudé armády x Leonovova x Havířská.
Dojde k rekonstrukci povrchu komunikace za použití několika technologií v celkové délce 1355 m.
29.3.2023 Správa silnic Moravskoslezského kraje, středisko Karviná bude v letošním roce opravovat silnici III/4745 ul. 17. listopadu a ul. Fryštátská v Havířově. Z důvodu neuspokojivého stavebně-technického stavu vozovky bude na frekventované silnici vyměněn dvouvrstvý kryt vozovky. V rámci stavby dojde i k opravě povrchu mostu ev. č. 4745-1.
28.3.2023 V závěrečném týdnu měsíce března 2023 zahájil zhotovitel stavební práce na rekonstrukci třípólového mostu ev. č. 4804-3, na silnici III/4804, který se nachází v CHKO Poodří v katastrálním území Košatka nad Odrou a Jistebník. Silnice III/4804 je celoročně využívána pro regionální dopravu. Most byl postaven v roce 1966. Na základě diagnostického průzkumu byl stavebně technický stav mostu klasifikován ve stupni špatný. Rekonstrukce mostu bude realizována za částečné uzavírky silnice III/4804.
27.3.2023 V termínu od 9.3.2023 zahájena rekonstrukce vozovky na poslední etapě této stavby, a to v úseku to od křižovatky s ul. Tichá (silnice III/4739) po konec obce Václavovice.
Aktuálně prováděné a provedené práce:
- Provádění hloubkové sanace okrajů vozovky a rozšíření nezpevněné krajnice
22.3.2023 V měsíci březnu 2023 byly zahájeny stavební práce na rekonstrukci mostu ev. č. 478-008, který se nachází v intravilánu městského obvodu Polanka nad Odrou. Rekonstrukce mostu bude po celou dobu probíhat za úplné uzavírky silnice II/478 ul. 1.května s dočasným převedením silničního provozu na předem vyznačenou objízdnou trasu. Stávající most z r. 1968 je ve velmi špatném stavebně technickém stavu a má nevyhovující prostorové uspořádání. Stavba řeší náhradu stávajícího nevyhovujícího mostu mostem novým, který je řešen jako spojitá desková konstrukce lichoběžníkového průřezu z předpjatého betonu a bude mít čtyři mostní pole. Dále je součástí stavby také úprava přilehlých úseků silnice a zpevnění břehů vodního toku v bezprostředním okolí mostu.
16.3.2023 Upozorňujeme na dopravní opatření v souvislosti s opravou silnice v rámci stavby: "Oprava povrchu silnice III/4674 Lhota u Opavy" – souvislá oprava silnice III/4674 v průtahu obce Lhota u Opavy v km 0,006 – 1,673 silničního provozního staničení.
Stavba bude prováděna na území obce Lhota u Opavy. Jedná se o silnici III. třídy. Začátek úseku je situován v křižovatce sil. III/4673 (ul. Opavská) se sil. III/4674 (ul. K Mlýnu), konec úseku se nachází v křižovatce sil. III/4673 (ul. Opavská) se sil. III/4674 (ul. Komenského).
16.3.2023 V termínu od 9.3.2023 byla zahájena rekonstrukce vozovky na poslední etapě této stavby, a to v úseku to od křižovatky s ul. Tichá (silnice III/4739) po konec obce Václavovice.
16.3.2023 Správa silnic Moravskoslezského kraje, p.o. během období zimní údržby udržuje celkem 2 582 km silnic II. a III. tříd,v letošním roce tak jako jiné roky se neprovádí zimní údržba na 158 km silnic. Na zajišťování zimní údržby má SSMSK k dispozici 79 sypačů, které podle schváleného pláni Zimní údržby zajišťují jak chemické úseky tak úseky inertní. Zimní sezóna začala relativně zvolna, a to zpočátku teplým obdobím, postupně docházelo k ochlazování a střídaní teplot.
Tato zima není nijak výjimečná a dá se říci, že tento stav se poslední dobou opakuje.
14.3.2023 Správa silnic Moravskoslezského kraje, má ve správě 1142 mostů, které jsou součástí silnic II. a III. tříd. Jedná se o mosty různých typů konstrukcí, s ohledem na jejich statickou funkci. Je použit různý stavební materiál - železobeton, předpjatý železobeton, prostý beton, ocel, kámen, popřípadě jejich kombinace a proto si různé mosty vyžadují různé technologické postupy pro jejich údržbu a opravy.