IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY |
OV/M2/7 |
Název: | Silnice III/4787 Ostrava ul.Výškovická – most ev.č. 4787-4..1,2 |
Dopravní význam | tah lokálního významu |
Stav realizace | stavba návrhová (N) |
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod | 23065 |
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV | 651 |
Stavebně technický stav | 5,00 |
Délka úpravy v kilometrech | |
Popis | Stávající most přemosťuje železniční trať ČD-Polaneckou spojku a je důležitým stavebním objektem z hlediska dopravní obslužnosti v rámci infrastruktury města Ostravy. Jedná se o třípólový mostní objekt s dl.přemostění 38,10 m. Ve střední části mostu je 2x tramvajová trať. Opěry, úložné prahy a křídla jsou zavlhlé od zatékání dilatačními závěry. Beton na konstrukcích spodní stavby je vlhký, zvětralý a odlupuje se, tím dochází k obnažování výztuže a její korozi. Nosná konstrukce je na podhledu proteklá. Spáry mezi nosníky jsou proteklé, beton je mokrý a drolí se. Na podhledu nosníků je v důsledku nedostatečného krytí obnažená zrezivělá výztuž. Vozovka na mostě je zvlněná s vyjetými kolejemi, před a za mostem je propadlá. Ve vozovce jsou četné trhliny, výtluky a vysprávky. Chodníky jsou propadlé, kryt je popraskaný. Beton říms je zvětralý, povrchové vrstvy se rozpadají a odlamují se hrany. Hydroizolace mostu je nefunkční. V rámci rekonstrukce mostu se předpokládá provedení demolice stávajícího mostního objektu a výstavba nového mostu. V rámci rekonstrukce mostu bude provedena úprava silnice, úprava JV rampy, úprava MK U výtopny výstavba dvou opěrných zdí, výstavba chodníku a cyklostezky, přeložky a úpravy inženýrských sítí (telekomunikační vedení, VN, trolejová vedení DPO, VO, světelná signalizace, silniční kanalizace). L.O.IX/2017 |
Stav přípravy | Zhotovena PD ve stupni DÚR. Koordinace MMO. Probíhají projekční práce na zhotovení PD ve stupni DSP+PDPS vč. projednávání organizace výstavby. V současné době je zpracována projektová dokumentace PDPS na rekonstrukci mostu a vydané pravomocné stavební povolení silničním správním úřadem, vodoprávním úřadem a drážním úřadem. |
Financování | Odhad stavebních nákladů činí 134 800 tis. Kč bez DPH |
Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení |
170,00 | |
Pořadí |
7 | |
Priorita |
P |
Aktualizace prosinec 2017 |