IDENTIFIKAČNÍ LIST STAVBY BÍLÉ KNIHY |
OV/M1/304 |
Název: | Silnice III/4703 Ostrava - rekonstrukce mostu ev.č. 4703-1 přes Lučinu na ul. Počáteční |
Dopravní význam | tah lokálního významu |
Stav realizace | stavba návrhová (N) |
Intenzita RPDI v r. 2016 ve voz/24 hod | 1200 |
Z toho těžká doprava ve voz/24 hod - TNV | 75 |
Stavebně technický stav | 5,00 |
Délka úpravy v kilometrech | |
Popis | Silniční ocelový most o jednom poli má dva hlavní nosníky, které jsou tvořeny ocelovou příhradovou konstrukcí. Hlavní nosníky jsou spojeny příčníky. Na příčnících jsou uloženy podélníky tvaru I, na kterých je položen ocelový plech s betonovou deskou a asfaltobetonovou vozovkou. Most je jednopolový s délkou přemostění 34,9 m. Volná šířka mostu je 5,56 m. Nosná konstrukce je uložena na ocelových ložiscích. Opěry mostu jsou masívní betonové, povrchově degradované s nízkou pevností. Nosná konstrukce je zkorodovaná, místy u styčníkových plechů a vodorovných ztužidel je zjevný značný korozní úbytek materiálu. Ložiska jsou taktéž zkorodovaná. Mostní závěry jsou netěsné, čímž dochází k zatékání na úložné prahy opěr. Izolace mostovky je nefunkční. Vozovka na mostě je zvlněná s výtluky, trhlinami a kavernami. Zábradlí na vtokové straně je značně zkorodované. Pod mostem jsou naplaveniny, koryto toku je vymleté, kamenná dlažba je rozvolněná. Po rekonstrukci mostního objektu bude stavební stav 1/1 a zatížitelnost mostu se zvedne na hodnoty: normální 32 t, výhradní 80 t, výjimečná 196 t. L.O.IX/2017 |
Stav přípravy | Projektová příprava bude zahájena. V roce 2015 byl zpracován diagnostický průzkum mostu. V 06/2016 byla uzavřena smlouva o dílo s projektantem na vypracování PD ve stupni DÚR, DSP A PDPS. V současné době jsou projednávány návrhy na řešení rekonstrukce mostu. |
Financování | Odhad stavebních nákladů není zpracován. |
Celkový bodový zisk multikriteriálního hodnocení |
99,00 | |
Pořadí |
114 | |
Priorita |
Aktualizace prosinec 2017 |