inmotion discount
stin

17.3.2016 Vývoj letošního zimního období lze charakterizovat jako podprůměrný. V posledních měsících minulého roku zima nebyla skoro žádná, březen letošního roku se zdá být nejchladnější ve srovnání s lednem a únorem.  Celkově se jedná o nejteplejší zimu za posledních pět let. S tím je spojena menší spotřeba posypových materiálů i pohonných hmot. Množství najetých kilometrů při pluhování je mnohem menší než obvykle.

Zimní období ještě není u konce, v roce 2015 chladné počasí přetrvávalo do 8. dubna, kdy na horách připadával sníh do 10 cm. Měli jsme tak nejchladnější Velikonoční svátky za posledních 100 let.

 

Celkové náklady na zimní údržbu za listopad a prosinec 2015 s 36 zásahovými dny činily cca 47 mil. Kč. Za první dva měsíce roku 2016, kdy silničáři vyjeli během 58 zásahových dnů, stála zima cca 62 mil. Kč. Pro srovnání, v zimě 2014-2015 bylo celkem 103 zásahových dnů s náklady 177 mil. Kč a například během zimy 2012-2013 to bylo dokonce 140 zásahových dnů s finančními náklady 226 mil. Kč.  

 

Od začátku zimního období tj. 1. 11. do 29. 2. 2016 bylo celkem spotřebováno cca 6700 tisíc tun posypové soli, cca 14 tisíc tun inertního materiálu a ujeto 70 252 kilometrů při odstraňování sněhu pluhováním.  Celkové náklady na zimní údržbu krajských silnic zatím představují 109 mil. Kč. Konečný účet za letošní zimu však budeme znát až po 31. březnu, kdy by měla pro silničáře zima oficiálně skončit.

 

 „Méně výkonů v zimní údržbě krajských silnic nám umožnilo provádět více výkonů v náhradních pracech, které spočívaly v ořezech křovin a kácení stromů nebo v čištění příkopů a krajnic. Tyto práce jsou závislé na vhodných klimatických podmínkách,“ doplnil provozně-technický náměstek Správy silnic Moravskoslezského kraje Milan Novák.