inmotion discount
stin
6.9.2013 Řidiči, kteří projíždějí Frýdkem-Místkem směrem na Slovensko a do Polska, a cestující autobusy by měli počítat s dalšími dopravními komplikacemi. Kvůli nutným opravám mostu přes Ostravici omezí Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) dopravu na strategickém silničním tahu v Moravskoslezském kraji.
 
 
Silniční estakádu ve Frýdku-Místku rekonstruuje Ředitelství silnic a dálnic České republiky od loňského listopadu. Most bylo nutné opravit kvůli celkově špatnému stavebně technickému stavu.
V současnosti je levá část mostu, která vede dopravu z Českého Těšína do Příbora, již opravena. Nyní se začne opravovat část pravá, vedoucí dopravu v opačném směru. Současně dojde k zahájení plánované opravy a omezení provozu i na sousedním mostě přes Ostravici s postranními lávkami pro pěší (most ev. č. 48-050).
 
Od soboty 7. září proto bude doprava ze čtyřpruhové vozovky mezi Místkem a Frýdkem svedena na levou polovinu vozovky, druhá polovina se bude opravovat. Práce potrvají do konce listopadu.
„Původní čtyři jízdní pruhy na mostě přes Ostravici budou nahrazeny zúženým, takzvaným 1+1 uspořádáním. Doprava ze silnice č. I/48 k autobusovému a vlakovému nádraží bude vedena po objízdné trase – ulicí T. G. Masaryka a Nádražní,“ vysvětlil vedoucí odboru dopravy moravskoslezského krajského úřadu Ivo Muras.
 
 
Upřesnil, že linek veřejné dopravy a obsluhy autobusového a vlakového nádraží ve Frýdku-Místku se omezení výrazně nedotknou. „Linkové autobusy budou vedeny jako doposud – tedy po objízdné trase po ulicích T. G. Masaryka a Nádražní. Zejména v ranní a odpolední dopravní špičce může docházet k mírnému opoždění spojů. Situaci budeme sledovat, v případě potřeby dojde k úpravě jízdních řádů,“ uvedl Ivo Muras.
 
Na havarijní stav obou mostů vedení Moravskoslezského kraje dlouhodobě Ředitelství silnic a dálnic České republiky upozorňovalo a opakovaně požadovalo, aby se nepříjemná dopravní omezení spojila v jednom roce a byla provedena koordinovaně v klidnějším období letních prázdnin.
 
„I přesto, že obě stavební povolení krajský úřad vydal před více než dvěma roky, musel jsem opakovaně apelovat na vedení Ředitelství silnic a dálnic České republiky a ministerstva dopravy, aby stát potřebnou rekonstrukci neodkládal. I když jsme byli ujišťováni, že stát tak zásadní zásah do dopravy na mezinárodní silnici v centru šedesátitisícového města vnímá jako svou prioritu, společnou rekonstrukci obou mostů se povedlo prosadit jen částečně – práce na mostě přes Ostravici se musí přizpůsobit dřívější opravě mostní estakády přes železniční trať a Nádražní ulici. Nerušeného a plynulého průjezdu městem se tak řidiči a cestující dočkají až na jaře příštího roku,“ konstatoval hejtman Miroslav Novák s tím, že letošní dopravní komplikace ve Frýdku-Místku potvrzují oprávněnost požadavků na urychlené zahájení stavby obchvatu města. „Situace, kdy řidiči a cestující musejí každé léto při jakékoliv běžné opravě na silnici I/48 ve Frýdku-Místku stát v půlhodinové koloně kamionů, je dlouhodobě neudržitelná,“ podotkl hejtman Miroslav Novák.
 
Zpracoval/a: Odbor kancelář hejtmana kraje